Idag var det verkligen vardag

Idag kändes det inte som lördag hela veckan. Onsdag morgon började så här:

  • 6:45 Min väckarklocka ringer, jobbar mig upp ur sängen, det är svart som natten ute, men jag kommer upp och äter frukost
  • 7:30 Min man och jag åker och hämtar ett av våra barnbarn och jag får en stor kram när jag kommer (mitt yngsta barnbarn 1-åring har  feber och behöver hålla sig inne) så vi skjutsar 6-åringen till skolan 1 mil bort.
  • 8:00 Släpper av 6-åringen vid skolan och åker
  • 8:15 Blir stoppad i poliskontroll, körkort och alkotest, jag tycker att det är bra att de kollar upp bilister, det tog högst 2 min.
  • 8:20 Ett rådjur går över vägen, jag stannar till och då springer tre till över vägen, de är så vackra och graciösa där de försvinner in i skogen. Jag blir glad av att se dem.
  • 8:30 Hämtar nästa barnbarn 4-åringen, som ska till förskolan och får en stor kram av honom också och av lilla 1-åringen som kommer framspringande.
  • 9:00 Lämnar 4-åringen på förskolan
  • 9:15 Åker till stan, min man ska till sjuksyster och få en spruta och jag ska
    • Till banken och hämta ut pengar till min mamma
    • Till färgaffären
    • Till lampaffären
  • 11:00 Vi hälsar på min pappa och blir bjudna på kaffe
  • 11:45 Vi äter lunch i restaurangen där pappa bor, kokt fisk med ägg och persiljesås, väldigt god och smakrik, med fruktsallad och glass till efterrätt, gott.
  • 12:45 Åker vi vidare
  • 13:00 Hämtar 6-åingen på skolan, skjutsar hem honom och åker vidare
  • 13:40 Hämtar 4-åringen på förskolan och skjutsar hem honom
  • 14:00 Hemma hos vår dotter igen. Vi stannar och är barnvakt till alla tre pojkarna medan vår dotter åker på ett läkarbesök
  • 16:00 kommer vår dotter tillbaka och vi fikar tillsammans
  • 18:00 Hemma igen, efter att ha varit borta hela dagen och jag är så trött
  • sssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
  • 19:00 Pigg igen och nu ska jag måla och släppa lös min kreativitet
One thought on “Idag var det verkligen vardag

  1. Pingback: Idag var det verkligen vardag – Min kreativitet

Kommentera

