Dimma

tomtar-och-dimma-019Jag tycker om när himmel och jord flyter ihop i dimman. Jag blir både stark och lugn i den känslan.

Just nu behöver jag känna lite lugn och trygghet i min tillvaro, jag är så trött på läkare, sjuksystrar och sjukhus just nu. Den här veckan har jag varit på provtagning, min mamma har legat på sjukhus några dagar efter att jag ringt efter ambulans två gånger den här veckan, en av  mina kära och nära har opererats idag och jag har skjutsat hem min mamma från sjukhuset idag, de hittar inget fel på henne, men hon bara ramlar och slår sig lila och blå, men nu hoppas jag att lugnet ska infinna sig.

   Tankens kraft

Lätta tankar gör livet lättare. Tunga tankar gör livet tyngre

Så tänk på …vad du tänker, på vad du gör och på vad du säger. För allt får du tillbaka.

Tunga tankar gör livet tyngre. Lätta tankar gör livet lättare

För allt får du tillbaka

Denna vers skrev jag för många år sedan

Annemor Carlsson 1996

4 thoughts on “Dimma

Kommentera

