Mitt nya jag och mitt nya år 2017

20161226_231112

Gott nytt år 2017

Jag har nog inga direkta nyårslöften att ge. Men jag har några goda råd till mig själv om vad jag vill uppnå för att bli mitt nya jag nästa år:

  • Träna upp min kondition lite mer, promenerar gör jag, men kanske inte tillräckligt långt. Jag tränar aldrig så jag blir svettig och då ger det inte så mycket träning. Jag får väl hoppa upp på vår motionscykel ibland också.
  • Kanske att jag borde minska lite på vinet, men det är ju så gott och ett glas känns alltid för lite. Jag brukar ta 1-2 glas vin, men från nyår ska det bara bli ett.
  • Lyssna på vad det är som jag verkligen vill, det ska jag bli bättre på.
  • Jag ska få till en arbetsplats för mina målarstunder, det vill jag. Som det är nu trängs jag inne i tvättstugan vid ett bord när jag ska måla och det är ju bra att vara där för då har jag vatten nära, men det är så trångt.
  • Jag ska tuffa till mig lite också, och inte vara så feg. Jag ska ta plats och visa lite attityd.
  • Jag ska måla, måla och måla, för det blir jag lycklig av, och det ska bli en utställning till vår/sommar.
  • Jag ska skriva i min blogg en gång i veckan och lägga ut minst en av mina målningar varje vecka

 

One thought on “Mitt nya jag och mitt nya år 2017

  1. Pingback: Mitt nya jag och mitt nya år 2017 – Min kreativitet

Kommentera

