Nu börjar det

Nytt år och nya mål, men det som känns som det viktigaste för mig är att jag ska känna mig lycklig  och det finns mycket som gör att jag känner lycka, allt från att hitta en liten vacker sten, få ett leende till att bo på lyxhotell.

Att måla gör mig lycklig och fri från tankar. Det var länge sedan jag målade så mycket som jag gjorde under 2016 och det berodde på flera faktorer.

  • Tog pension redan från 63 år och fick ledighet.
  • Jag fick presentkort på konstnärsmaterial.
  • Katja från Leksands folkhögskola som fick mig att börja pappersmarmorera.

20161228_123321

Det här är en av de första pappersmarmoreringarna som jag gjorde den 14:e Maj 2016. Jag kallar den för ”Ägget”, men ägget är egentligen en miss där färgen inte fastnade. Då sade Katja, men vad fint det blev, det blev ju ett ägg, och varför se det som ett misslyckande när det blev ett fint ägg. Jag började då tycka om den och jag kände mig lycklig. Jag ser ägget som en början på något nytt, som inte behöver vara perfekt utan kan vara vackert ändå.

Så nu har jag lagt ut min första bild 2017 och förhoppningsvis kommer jag att lägga ut en bild i veckan på något jag målat. Hoppas ni vill kommentera, jag vill gärna veta vad ni tycker.

 

4 thoughts on “Nu börjar det

  1. Pingback: Nu börjar det – Min kreativitet

  2. Det låter härligt! Jag målade lite som ung, och nu när jag dragit ner på jobbet…tänkte jag börja igen. Lycka till! Det ser fantastiskt fint ut, samtidigt som du mår bra av det. Jag hoppas också hitta tillbaka lite till mig själv.

    Gilla

Kommentera

