v.1

Nu är vi inne i första veckan på det nya året, nyårsafton var det 11 plusgrader men under tisdagen blev det 7 minusgrader och framåt kvällen snöstorm. Vi hann med en promenad runt åkrarna innan snön kom och såg två älgar som låg och vilade sig på åkern ca 20 m ifrån oss. Den ena hade stora horn och var kraftig och den andra var lite mindre.

20161228_124926

En bild som jag målade i somras. Jag kallar den ”Att gå nära”. Att gå nära inpå något som är litet, tycker jag om, både insekter och blommor. Att stanna upp och titta på det lilla som finns överallt, gör mig lycklig.

”Att gå nära” är målad akryl med pappersmarmorering. Den är 30 x 40 cm med ram.

Jag känner en stor förväntan inför det här året, jag tror på att det blir ett bra år för mig. Men jag känner en oro och lite rädsla för att mina föräldrar inte ska orka känna den glädje och lycka de är värda, för jag vill att de ska ha det bra.

Min mamma har fyllt 89 år den här veckan och var hos oss hela den dagen, vi åt tårta som hon älskar, hon var så glad och skrattade och njöt när barnbarnsbarnen lekte frisersalong och satte hårspännen i hela hennes hår.untitled-1frisorer

När de andra åkt tog mamma och jag en promenad innan vi gjorde en god fiskgryta tillsammans. Jag skjutsade inte hem henne förrän det var kväll och mörkt.

Det var en trevlig dag.

 

 

Jag ska börja med att skriva ner det som jag känner tacksamhet  för:

  • Jag känner tacksamhet för att jag har en man som älskar mig och att jag älskar honom.
  • Jag känner tacksamhet för att jag har mina gamla föräldrar i livet.
  • Jag känner tacksamhet för att jag har så underbara barn och barnbarn.

 

One thought on “v.1

  1. Pingback: v.1 – Min kreativitet

Kommentera

