Ljudvågor v.2

Jag tror det är viktigt att kunna stanna upp och inte göra någonting, att känna tystnaden bortom alla ljud. Det finns så mycket som hörs, som egentligen stör när jag bara vill känna tystnad. Den här målningen är som alla ljud som rör sig runt mig.

jul-o-nytt-ar-054

Det här är en marmorering i akryl som jag gjorde i höstas hemma. Jag kallar den ”Ljudvågor”. Den är 30 x  40 cm med ram.

Var hos min dotter och åkte pulka med barnbarnen idag, vi såg en älgko med tvillingkalvar, de var så fina. De kom utifrån åkrarna och mamman väntade vid vägen och de gick sakta och hon tittade sig runt så ingen bil kom, sedan sprang alla tre över vägen och mot skogen, där de lugnt gick in. De springer så fint med upphöjt framsträckt huvud. De ser lite ut som drakar när de springer.

algarna-002

En jobbig vecka väntar med en sjuk hund som bara måste bli bra igen, jag skickar bara positiva tankar till henne.

 

 

One thought on “Ljudvågor v.2

Kommentera

