Grönt

grona-bilder-001

”Grönt är helande”

Den här målningen är en marmorering i akryl som jag gjorde i höstas 2016. Den har måtten 42 x 32 cm med ram.

Den gröna färgen räknas som en helande färg, en färg som ger lugn och ro, den tar bort stresshormoner. Det är nog därför de flesta människor blir lugna av att vara ute i naturen.

Men just nu är jag allt annat än lugn, vi väntar på svar från veterinären.

Mitt i all oro över alla sjuka har vi nu bokat en resa till Mallorca innan sommaren, en fågelresa främst och lite lyx på ***** hotell, alldeles vid stranden och en stor våtmark med många intressanta fågelarter, ligger på gångavstånd bakom hotellet.

 

Jag känner tacksamhet över:

  • Att jag kan känna trygghet och tillit, det är viktigt för mig. När livet är tungt och jobbigt och nära och kära är sjuka, behöver jag det stödet, den tryggheten och tilliten som min man kan ge mig. Han behöver inte säga så mycket, jag känner det ändå.
2 thoughts on “Grönt

  1. Tack för kramen. Ja visst behöver vi känna den från någon eller något. Jag skulle behöva känna en större tillit till mig själv .
    Men han som svek dig var nog ingen man för dig. Men du känns stark och kärleken dyker nog upp snart för du verkar vara en härlig människa.
    Kram!

    Gilla

Kommentera

