Vårtecken mitt i vintern

Jag blir så orolig av att ha min kära på sjukhus, han opererades på Karolinska igår.

Idag tog jag en promenad och började med att leta vårtecken i trädgården. Snön är nästan  borta, bara på norrsidan finns det lite snö kvar. Igår hade isen på den lilla dammen smält lite och Talgoxarna plaskade och badade för fullt. Men idag var den helt frusen igen, det var minusgrader i natt.

januari-17-013

Julrosens knoppar väntar på att få slå ut

 

januari-17-014

En liten Tulpan tror att våren är här

 

januari-17-015

Knopparna har blivit tjockare på Klätterhortensian

 

januari-17-017

Snön är borta i skogen och ingen is på stigarna

 

Jag känner tacksamhet till

  • att det finns duktiga läkare och sjukvårdspersonal
  • att de långa och ljusa dagarna kommer tillbaka
3 thoughts on “Vårtecken mitt i vintern

Kommentera

