Tankar

januari2017-024

Efter en motig morgon, jobbiga telefonsamtal som försökte få mig att känna skuld för att jag inte räcker till, att jag sätter min man först just nu… nej, stopp … jag tänker inte lyssna på avundsjuka. Jag sköljde bort alla oroligheter i duschen. Jag kände mig positiv när jag skulle åka in till sjukhuset, nyduschad och fräsch. Jag kände ett ljus av kärlek som jag skulle dela med mig av. Han kommer att klara det här också, snart är han nog hemma igen och träningen börjar, det finns mycket att träna upp fastän han inte får stödja på vänsterfoten.

På väg in till sjukhuset satte jag på radion och hörde hur någon talade om en bok han läst. Det handlade om klimatförändringar, miljön mm och det lät vettigt, men som han sade det är det inte jordens undergång det handlar om, människan är bara orolig för sin egen existens. Jorden kommer att överleva, även om det kommer att ta tid innan allt som vi förstört är borta, det kommer att finnas liv kvar när vi är borta, som bygger upp en ny värld på vår planet. Plötsligt kändes det obehagligt när jag såg alla vägar, bilar, fabriker som sprutade ut rök och gifter. Ett platt trasigt dött djur låg vid vägkanten, men bilarna bara körde förbi och så gjorde jag också.

Jag kunde dela med mig av min kärlek med en kram när jag kom fram och när jag såg glädjen i hans ansikte när han såg mig och sade ”Vad fin du är” då kände jag mig som en målning jag gjorde i höstas.

januari2017-023

”Lilla jag”     ”Little me”     2016 akryl

 

 

One thought on “Tankar

  1. Pingback: Tankar | Min kreativitet

Kommentera

