Första vårsången The first springsong

Jag har hört Talgoxarna vårsjunga ordentligt idag inte bara en liten strof utan de har börjat vårspela på riktigt, Skatorna börjar se om sitt bo och snart är det dags att börja så till mitt växthus.

januari2017-033

Mitt växthus i Januarikvällsljus              My glasshause in the eveninglight of  January

 

The birds Parus major, Great tit think that the spring is coming soon, they have started the real springsong to retain there living and to find a wife, and our two Pica pica, Magpie have starting a reparation of there home.

And soon I can begin to grow plants for my glasshouse.

3 thoughts on “Första vårsången The first springsong

  1. Pingback: Första vårsången The first springsong | Min kreativitet

    • Ja det var när jag kom hem en sen eftermiddag nu i veckan så möttes jag av det här ljuset, det var som guld och rött. Ja jag älskar mitt växthus, det fick jag i 60-årspresent. Det var otroligt jobbigt att bygga ihop delarna men underbart när det blev färdigt. Vi har ätit så mycket tomater och gurkor.

      Gilla

Kommentera

