V. 5

Denna vecka blir jobbig. Min man ligger fortfarande på sjukhuset, min dotters hund opereras. Min son reser tillbaka till Kina igen den här veckan, efter bara en och en halv vecka i Sverige. Han arbetar mer i Kina än i Sverige. Han tycker det är roligt men inte jag. I höstas  när han var i Kina fick jag inspiration till att göra den här målningen.

januari2017-011

”Mitt Kina”                 ”My China”                   Akrylmarmorering och målning 2016                                      Ebru and acryl painting  2016                                                         42 x 32 cm med ram

This week will be tough. My husband is still in the hospital, my daughter’s dog surgery. My son travels back to China again this week, after only a week and a half in Sweden. He works more in China than in Sweden. He thinks it’s funny but I do not. Last fall, when he was in China, I got the inspiration to make this painting.

 

 

2 thoughts on “V. 5

Kommentera

