”Lilla jag” ”Little me”

”Lilla jag 1” och ”Lilla jag 2”

Pappas lilla flicka, det är jag det.

Två små målningar i akryl. Var och en är 20,5  x 15,5 cm med ram.

Igår var jag med min mamma hela dagen och idag lördag var mamma och jag till min pappa. Vi åker till honom varje lördag och har kaffe och bakelser med oss och idag klippte jag håret på pappa också, han blev så fin. Jag dör nog snart, säger han gång på gång, men det har han gjort i flera år, han är rädd för att dö, nej nej säger min mamma, du ska ju leva tills du blir 100 år. 
Men det är så jobbigt att åka därifrån, för då säger han att han vill inte bo där han bor, kan jag inte få bo hos er, frågar han, och jag måste säga att det går ju inte, du har ju din lägenhet här och du får så mycket hjälp här. Då rymmer jag, svarade han mig. Nej du får bo här och nu ska jag skjutsa hem mamma till sin lägenhet och sedan åker jag hem till mig och min Kent. Jag kommer nästa lördag som vanligt, men jag hör hur pappa mumlar, då är jag inte kvar här. Jag kramar om honom med gråten i halsen, min älskade lilla pappa som blir 94 år i sommar.

 Little me 1″ and ”Little me 2”

Daddy’s little girl, that’s me.

Two small paintings in acrylic. Each is 20.5 x 15.5 cm with frame.

Yesterday I was with my mom all day, And today was my mother and I to visit my dad. We go to him every Saturday and have coffee and pastries with us and today I cut the hair of my dad too, he was so nice. I die soon, he says again and again, but he has done that for years, he is afraid to die, no, no, says my mother, you should live until you’re 100 years.
But it’s so hard to go from him, because he says he does not want to stay where he lives, can I not live with you, he asks, and I must say it’s not possible, you’ve got your apartment here you get so much help here. When I run away, he answered me. No, you get to stay here and now I ride home my mother to her apartment and then I go home to me and my Kent. I will come next Saturday as usual, but I hear my father mumbles, then I’m not here. I hug him with tears in my voice, my beloved little father who is 94 years this summer.

Kommentera

