Att känna glädje – To feel joy

”Glädje på älvornas äng” kallar jag denna målning som jag gjorde i höstas, samtidigt som ”Mina små älvor” (som jag sålde idag). Idag känner jag mig glad trots att jag har lämnat ifrån mig en av mina små målningar, eller kanske därför. Jag har haft besök av både min mamma, min dotter och mina tre barnbarn, men alla var förkylda inte så roligt, men ändå känner jag mig glad. Både i går kväll och i kväll har jag målat, och nu har det gått lite bättre, mer som jag ville och därför är jag glad.

alvor-027

”Glädje på älvornas äng” 2016  den är 42 x 32 cm med ram

”Joy in the meadow elves” I call this painting I did last fall, while ”My little elves.” Today I feel happy even though I have left one of my small paintings that I sold, or may. I have had visits from both my mother, my daughter and my three grandchildren, but all had colds and that are not so funny, but I feel happy. Both last night and tonight I have painted, and now it has gone a bit better, and more that I wanted, so I am happy.

2 thoughts on “Att känna glädje – To feel joy

  1. Jag blir faktiskt lite inspirerad av att återuppta målandet jag började med hösten 2014.
    Då ville jag måla av mig känslor som var förknippade med en upprivande skilsmässa.
    Nu kunde jag måla mer av glädje!
    Tack för inspirationen!

    Gilla

    • Varsågod ja det är så befriande att måla när jag nu har släppt tanken på att det måste bli perfekt. Visst blir jag irriterad när det inte blir som jag tänkt mig men det är ändå så härlig känsla att måla. Så sätt fart du

      Gilla

Kommentera

