Inkompetent sjukhuspersonal

Jag blir alltså tokig snart, ligger man inlagd och inte kan prata för sig så gäller det att man har anhöriga som gör det. Jag har berättat klart och tydligt vad mamma åt för medicin när hon kom in, hon äter alltså inga mediciner mer än en liten sömntablett när hon ska sova, och vad som kan stå på datorn är gammal medicin som hon provat men inte tålde. Till slut blir det ordning på vad hon ska få, och jag tror naturligtvis att när mamma sedan byter avdelning så följs anteckningar med, men för säkerhets skull berättar jag igen. Men ikväll får jag höra att den tabletten som hon ätit i snart 50 år för att somna på kvällen har hon inte fått, men den tabletten som hon inte tål utan får stora besvär av den har hon fått. Jag blir tokig snart. Nu ikväll har de lovat att hon ska få sin tablett att sova på, och syster skulle tala med doktorn om den hon inte tål. Alla står bara frågande och ingen vet något, syster visste inte ens att mamma låg inne efter en stroke, men läste på sina papper och höll med. Ska inte personalen veta vad patienterna ligger inne för, när de går runt och tar prover och delar ut medicin, borde det inte vara ett krav för att klara sitt jobb, att vara uppdaterad. Varför förs det inte in på datorn? Jag blir så arg, stackars de gamla som inte har någon som talar för dem. Vilket är bäst dator eller papper och penna som går att stoppa i fickan och läsa på om patienterna.

Placeholder Image

One thought on “Inkompetent sjukhuspersonal

  1. Usch, här kunde jag inte trycka gilla – men det är bra att du tar upp sådana här saker.
    Sorgligt att det ska vara så svårt. Du gör allt du kan som anhörig men det räcker inte till 😦
    Man har ju nog med bekymmer ändå då en anhörig är inlagd.
    Kram!

    Liked by 1 person

Kommentera

