Fredag

Jag känner mig så trött, nu är det äntligen fredag, men vad betyder fredag för mig som alltid är ledig. Lite fredagsmys med god glass och vin. Kanske också att inga läkartider under helger är inbokade. Igår var jag tre vänder fram och tillbaka till sjukhuset. Skjutsade min man till läkarbesök på morgonen och på eftermiddagen, och däremellan efter lunch igår hämtade jag min mamma från sjukhuset, och skjutsade hem henne efter två och en halv vecka. Trött är jag, men efter att igår morse ha skottat fram väg genom snön för att rullstolen skulle komma fram, är snön nästan borta idag och alla fina småstenar kommer fram igen, härligt.

januari-17 039

One thought on “Fredag

  1. Ibland är det mycket skjutsande, och ju äldre vi blir, blir vi också mer beroende av varandra. Min syster och jag hjälper mamma så gott vi kan, än i vi alla ganska friska – förkylningar och sånt kommer och går, infektioner och en gång ramlade mamma och slog ryggen – men inget värre.
    Vardagsmotion får du också med snöskottandet, men förstår att det inte alltid är lätt att se ljusglimtarna.
    Styrkekram!

    Liked by 1 person

Kommentera

