Känslostorm

Idag har mamma och jag varit och hälsat på lilla pappa, han är trött och sover mest, men han blir så glad när vi kommer och hälsar på, jag önskar jag skulle titta in lite oftare än bara en gång i veckan, men det blir sällan av, varje lördageftermiddag är jag alltid hos honom i alla fall.

Varför ska det alltid gå upp och ner, glad – ledsen, hopp – fall, bra – tråkigt, tillfrisknad – sämre. Jag blir så trött av all känslostorm som överöser mig hela tiden. Men nu tänker jag vara positiv och bara se ljust på allt, det blir som det blir och det får bli så. Jag hoppas bara att alla gör så gott de kan, för att stötta varandra.

2016 Känslostorm

”Känslostorm” kallar jag den här akrylmarmoreringen som jag gjorde hösten 2016.                    42 x 32 cm med ram.

4 thoughts on “Känslostorm

  1. Ja, det blir som det blir och jag brukar bli lugnare då jag tänker så – då jag accepterar läget.
    Att inte försöka forcera något dit man vill, det är inte alltid lätt, men livet tar sina slängar ändå, upp- och nedförsbackar.
    Målningen andas glädje!

    Liked by 1 person

Kommentera

