”Fåglar som dras mot fyrskenet”

Min senaste lilla akrylmålning, bara 26 x 20 cm med ram.

En natt drömde jag om ett oväder och jag var en fågel som virrade i mörkret på öppet hav, och vinden slängde mig hit och dit, det var natt och jag var rädd. Plötsligt ser jag  något som lyser långt bort, jag flyger närmare och nu ser jag att jag har många vänner runt mig och vi flyger alla tillsammans mot ljuset som blixtrar i vågorna, när vi närmar oss ser vi att det är en fyr som står på ett berg och vi kan landa och vila oss, tills det blir morgon igen.

mars-17 039

”Fåglar som dras mot fyrskenet”    2017    Akryl     26 x 20 cm med ram

Kommentera

