Påsken är över

Det har varit en trevlig påskhelg, mycket på gång men ändå lugnt och skönt, om jag bara glömmer bort några oenigheter med min mamma, som när jag inte vill klippa Daisys klor precis den dagen hon vill mm.

Någon som ser vad det här är?

På torsdag ska jag visa mamma min utställning på Marys och vi ska äta gott där. Hoppas vi får en bra dag och lite varmare vore skönt.

Det blev ganska intensivt med mitt målande på slutet innan jag satte upp utställningen, därför har jag tänkt att jag inte ska måla något nytt nu, utan vila upp mig tills vi åker till Mallorca. Där kan jag kanske skissa upp några idéer att jobba med när jag kommer hem. Men det är svårt att låta bli när idéerna poppar upp som bilder i huvudet och vill komma ner på papperet nu, men jag säger nej till mina idéer, de får vänta. Jag har tänkt att jag ska köpa lite större dukar och måla fler bilder i större format.

Idag har jag börjat min nya promenadstrategi: Jag går raskt – jag joggar – jag går lagom – sedan raskt igen och sedan jogga igen och sedan lite lugnare igen. Det känns som bra träning för mig. Idag gjorde jag 3,5 km på 47 min. Det kanske inte var särskilt snabbt, men det kändes bra.

 

2 thoughts on “Påsken är över

Kommentera

