Jag dras också till ljuset

mars-17 039

”Fåglar som dras mot fyrens sken”  Den målade jag förra månaden i Akryl, jag har använt en liten spatel när jag målat. Den är liten, bara 26,5 x 20,5 cm med ram. Jag har inte kommit igång med några större ännu. Jag har en till liten på gång.

Igår firade jag födelsedag med min älskade man, min dotter och hennes man och deras tre underbara pojkar, min mamma och min pappa orkade också komma med hem till mig, det var så trevligt. Min pappa har inte varit hemma hos mig sedan i somras för varje gång jag frågar så orkar han inte, och han tycker alltid att det är för kallt att gå ut, men igår när jag frågade om han ville följa med hem till mig, för att jag fyllde år, svarade han att han ville det. Jag blev så glad och klädde honom varmt så han inte skulle frysa. Jag satte honom i rullstolen och vi tog hissen ner till parkeringen, men direkt vi kom utanför ytterdörren tyckte pappa att det var för kallt men jag hade bilen nära. Nej, jag vill hem igen sade pappa, men jag sade att det är varmt i bilen och han gick med på att sätta sig i bilen. Jag pustade ut, stoppade in rullstolen bak i bilen och nu var vi på väg. Allt gick bra och visst var pappa trött och vilade på min säng en stund, eller rättare sagt sov en stund, men han var med. Vi åt smörgåstårta som jag hade gjort och han tyckte det var så gott och åt mycket, senare drack vi kaffe och åt tårta också och pappa var glad. Han vilade igen och sade: vad roligt det var att komma hit, det var tur jag följde med. Jag kramade pappa och grät nästan. Pappa fyller 95 år i sommar. Efter fyra timmar började pappa bli yr och jag skjutsade tillbaka honom och han var så trött när jag lade honom på hans säng. Hej då sade jag men han svarade inte han sov redan.

Idag har jag njutit av lite sol, jag hittade ett hörn dit vinden inte kom fram. Jag njöt av att få känna solens strålar värma min hud. Jag blundade och längtade till semester och snart, snart åker vi. Men jag blir orolig av alla nyheter och oroligheter, terrorister i världen som jag hoppas inte ska finnas på Arlanda.

 

2 thoughts on “Jag dras också till ljuset

Kommentera

