Pollen … ?

Pollen … ?

20170512_143556

Smörblommor på Mallorca

Idag är det en månad sedan vi kom hem från Mallorca och jag har inte skrivit i bloggen sedan Mallorca. När vi kom hem gick det bara några dagar innan jag började nysa, jag nös om och om igen, fick ont i huvudet och var jättetrött, jag kände mig helt slut orkade inte göra något. Jag trodde att jag blivit förkyld för att det var kallare i Sverige än på Mallorca. Men det gav sig inte och någon sade till mig att det kan vara pollen, men jag har aldrig varit allergisk mot pollen, efter två veckor pratade jag med en på apoteket och hon sade att i år har väldigt många känt av pollenallergi som aldrig tidigare varit allergiska. Jag började ta allergimedicin och det tog bra tre dagar så var jag bättre. Efter en vecka slutade jag ta medicinen men efter två dagar var det tillbaka igen. Nu har jag snart ätit en vecka till, ska bli intressant att se om det kommer tillbaka igen när jag slutar den här gången.

20170606_142953

4 thoughts on “Pollen … ?

Kommentera

