Min trädgård

Min trädgård ger mig kraft.

Idag har jag jobbat i min trädgård nästan hela dagen och kvällen.

Jag känner mig så lyckligt lottad som har en trädgård  och ett växthus.

20170616_200843

Jag känner mig också privilegierad över att jag kan styra min dag, eftersom jag är ledig varje dag. Jag har varit pensionär i över ett år nu. Jag sade upp mig och tog pension från jag fyllde 63 år. Jag hade räknat ut att jag skulle klara detta ekonomiskt tillsammans med min mans pension och det har gått bra. Jag hade tänkt att jag skulle hoppa in som vikarie om jag längtade tillbaka eller om jag skulle behöva lite inkomst, men det har gått bra och jag njuter av min ledighet.

20170616_200217

Härligt med sommar och att sitta ute och äta frukost, lunch, fika och middag och avsluta dagen med ett glas rosévin, kan livet bli bättre

20170616_200152

Ja det kan bli mycket bättre …

Hur ska jag orka med en gammal krävande mor som tycker att jag ska ägna all min tid till mamma och pappa eftersom jag inte vet hur länge jag har dem kvar i livet. Jag träffar mina föräldrar varje lördag, i undantagsfall byter jag dag.

Mamma tycker inte jag ska resa bort några dagar eftersom hon kan bli sjuk då men jag tror att det mest handlar om vem som ska ta hand om hennes hund om jag inte är hemma.

Mamma lever säkert tio år till, ska jag då inte kunna leva mitt liv på mitt sätt tillsammans med min man. Vi tänker åka upp till Funesdalen och vandra lite på fjället och det tycker hon inte vi ska göra. Vi ska.stanna hemma eftersom hon är gammal, säger hon.

 

 

2 thoughts on “Min trädgård

Kommentera

