Flatruet

Nästa dag var det så skönt, det var sommarvärme och  nästan ingen vind och vi åkte upp till Flatruet där vägen går ända upp på kalfjället på en gång, då slapp vi vandra upp.

20170628_121733

Fjället lyser av alla rosa blommor och det är så vackert.

20170628_122321

20170628_122008

Det finns ett lugn i att vara högt upp, så nära himlen. 

När jag sitter på fjället och ser all himmel som en stor kupol över mig och runt mig hela rymden, ja jag ser så mycket himmel och jag känner mig så liten och allt känns så enkelt som om alla bekymmer är oväsentliga och finns inte mer.

Det är bara min man och jag och några renar som betar längre bort, men de fortsätter sin vandring på fjället, och snart fortsätter vi också. Vi hör och ser fjällets fåglar, Småspov och Ljungpipare som spelar och några varnar sina ungar om att vi kommer.

Det här ger mig kraft, jag  blir lugn och känner lycka.

20170628_175759-1-1

 

One thought on “Flatruet

Kommentera

