Fortsättning på Afrikas blå lilja

 Afrikas blå lilja

Ända sedan jag var på Azorerna har jag älskat just den blomman, men där var de enorma, mina blommor känns lite glesa mot hur de såg ut där.

Men jag älskar min Afrikas blå lilja och jag är så glad över att ha så många blomstämglar, 8 stycken och snart öppnar sig knopparna på varje stjälk, de är svagt blålila nu.

20170718_182150-3Den 18/7-17

20170715_122218Den 17/7-17

20170717_194248-5Den 15/7-17

Den 11/7-17                  Den 8/7-17

 

6 thoughts on “Fortsättning på Afrikas blå lilja

  1. Ja Inger det var en härlig upplevelse. Vi hyrde en taxi för en hel dag för 50 kronor, men han fick lika mycket i drix också. Han blev så glad och det var en så rar farbror som ville visa oss allt på ön, det var en upplevelse. Han visade oss sin födelseby, där hans bror hade.restaurang och han bjöd på en ljuvlig tomatsoppa, som vi inte fick betala för. Han visade oss vackra utsikter stannade bilen och sa ”beatiful panorama ” så det skojar vi om än idag och säger om vackra utsikter som vi ser när vi är ute. På eftermiddagen stannade han mitt på en väg och sprang ut över en äng till ett Mimosaträd och plockade en stor bukett till mig, gissa om det luktade starkt i bilen. Nej nu får jag sluta men jag minns mer och mer. Härligt

    Gilla

Kommentera

