Kar-marmorering

Leksands Folkhögskola ligger så fint och här har jag jobbat med marmorering i två hela dagar,  nu är det bara en dag kvar.

Det är så roligt och härligt och spännande, men inte alltid så enkelt.

Vi bor på Vintergatan i Insjön, ett litet trevligt pensionat, som bara har fyra rum att hyra ut. Nackdelen är att vi har gemensam dusch och toa,och dörren går inte att låsa. Är det upptaget är dörren igendragen annars låter man dörren vara öppen. 

Det tycker inte jag om 😦

Men altanen  är härlig vi dukar ut genom rumsfönstret.

Kent och jag hade planerat att vi skulle äta på restaurang varje kväll. Men efter att jag marmorerat från 9 – 16 har jag känt mig så trött att jag inte orkat. Vi har gått en promenad istället. Igår gick vi runt i den lilla Japanska parken utanför Leksand och satt i gräset och tittade ut över Siljan. Idag åkte vi upp till Sätergläntan och gick en sväng.

Men sedan så har vi handlat med oss kvällsmat och suttit på vår altan istället. 

Lugnt och skönt och rofyllt. 

Både Kent och jag föredrog vår altan istället för att äta på restaurang. 

Att man kan bli så trött av att göra något som är så roligt är konstigt, tycker jag. 

Här ligger en obearbetad marmorering på tork, som jag gjorde idag.

20170722_145357.jpg

 

 

 

 

 

Kommentera

