Snart vardag

Nu är det länge sedan som jag skrev men jag har inte orkat. Jag har inte ens orkat måla något förrän häromdagen när jag fortsatte på en påbörjad målning från i våras, det kändes bra så nu hoppas jag att orken kommer tillbaka när allt blir vardag igen. Snart är födelsedagar, sommarlov och semestrar över och mamma flyttar tillbaka till stan igen.

Trutägget ” på duk i akryl 50 x 50 cm utan ram.

När vardagen blir vardag och helgen blir helg igen. Det känns ganska bra, särskilt när jag vet att ledigheten fortsätter för Kent och mig.  Nu hoppas jag på en fin sensommar och höst.

20170810_153108

Idag har vi och Daysi letat igenom skogen efter kantareller men inte hittat någon, inte ens en liten stackare, det är alldeles för tort det behöver komma mycket regn.

20170810_154042

I min skog brukar det finnas mycket sommarkantareller, men det är alldeles för tort,  det är bara att vänta på höstkantarellerna

2 thoughts on “Snart vardag

  1. Orken, och därmed kreativiteten, den kommer och går. Allt har sin tid och man kan sällan forcera fram nåt som har med måleri eller skrivande att göra. Skilsmässan tog all min energi 2014-2015, kanske jag så småningom orkar skriva (romaner) igen, dagbok och blogg går bra.
    Kram!

    Gilla

Kommentera

